Putih Itu Menawan Kancil Moderno Limited

SHARE:

Modifikasi terhadap Perodua Kancil tidak akan pupus selagi, peminat-peminat JDM ini meneruskan legasi yang telah lama berdendang di dalam T...

Modifikasi terhadap Perodua Kancil tidak akan pupus selagi, peminat-peminat JDM ini meneruskan legasi yang telah lama berdendang di dalam Tanah Melayu kita.

Jangan Lupa Like Fan Page Kami MKCC

Kali ini kami mempersembahkan sebuah jentera Perodua Kancil yang telah ditukar wajah menjadi sebuah Daihatsu Mira L2 Moderno Limited. Jentera ini sering kali Nampak berlegar-legar di sekitar Kota Tinggi, Johor.

Body Part Daihatsu Mira L2 Moderno Limited
Pemilik tunggal jentera Mira L2 Moderno Limited ini Amie Kamal  sangat bersahaja sahaja. Seorang yang sporting apabila kami ingin photoshoot gambar kereta beliau.

Kemas Dan Bergaya
Berbalik pada jentera Amie Kamal. Bahagian luaran jentera Perodua Kancil tahun 2000 ini sudah di tukar kepada Daihatsu Mira L2 Moderno Limited lengkap.

Pada bahagian belakang juga menampak bodypart Mira L2 Moderno Limited seterusnya menjadikannya sebuah Daihatsu Mira L2 Moderno yang serba lengkap dan kemas.

Bahagian Belakang 
Bahagian Belakang
Aksesori yang lain seperti lampu ketam, parking pole Mira Moderno manual, garnish pintu L2 Pistol, roof rack L2 Daihatsu, door visor Mira L2 2 pieces, side skirt Daihatsu, dan bumper getah L5. Kesemua aksesori yang di sematkan pada jentera ini adalah asli.

Roof Rack Daihatsu Mira

Door Garnish L2 Pistol

Door Visor 2 Pieces Mira
Kita ke bahagian yang paling penting bagi sesebuah jentera iaitu enjin. Pemiliknya telah memasukkan engine L9 02EF 660CC Turbo ke dalam jentera beliau. Dengan mengekalkan kesemua part yang asli tanpa mengubah apa-apa pada enjin tersebut. Ditambah dengan blow off dari HKS SQV asli pasti membuat bunyi yang seksi.

Enjin L9 660CC Turbo

Bahagian Enjin Bay

Blow Off HKS SQV Original Japan
Dari segi aspek ekzos, pemilik menggunakan system straight pipe 2 inci stainless steel.

Bahagian dalaman pula agak menarik. Kerana pelbagai jajan digayakan untuk menampakkan kekemasan serta memenuhi minat yang mendalam terhadap barang JDM ini.

Trim Panel Walnut

Land Meter

Boost Meter Auto Gauge
 Pada bahagian dalam pemiliknya mengenean dashboard L2 berserta meter, strering L2 Momo Walnut, door trim L2, seat L2 Mira J berserta sarung seat, seat belt line biru limited, trim meter walnut L2, arm rest kelabu KCar Spec, hand brake walnut dan Tiifana ibu anak.

Land Meter
Pada bahagian rim pula, pemiliknya mengenakan rim TE37 15x5.5JJ (K-Car Spec) original Japan berserta tayar Falken Azenis 165/50. Pada bahagian suspense pula dikenakan absorber Monroe berserta spring sport dari APM.

Rim TE 37 15x5.5JJ (K-Car Spec)

Penutup Tayar Comel

Gajet yang telah di muat naik adalah seperti meter boost dari keluaran Auto gauge, Land Meter Fizz serta Auto Light Mira L2. Unit hiburan yang dipasang, radio JVC Player, Twitter Carrozaria Stand, Speaker bantal Carrozaria 3 way.

Bahagian Dalam 


Minat mengatasi segala-galanya itulah mereka bagi peminat tegar JDM di Tanah Malayu. Bagi kami ianya tiada masalah selagi kita mengekalkan ukhwah untuk kita teruskan perjuangan dalam dunia motorsport.

Moderno Family

Dari Tepi


Gaya Yang Tampan
Kami juga mengucapkan setinggi-tinggi terima kasih kepada saudara Amie Kamal kerana sudi meluangkan masa untuk datang lepak-lepak sambal photoshoot gambar, maklumlah kami masih baru dalam bidang ini.

Pemilik Jentera Hebat Ini Amie Kamal Bersama Daihatsu Mira L2 Moderno Limitednya
Spesifikasi Model Asal 
- Perodua Kancil 850 Tahun 2000

Modifikasi Enjin 
- Enjin L902EF 660 Turbo

Sistem Ekzos 
- Staright Piping 2 inci stainless steel

Sistem Transmisi 
- Auto

Sistem Suspensi 
- Absober Monroe, Spring APM Sport

Sistem Brek
- Depan belakang L5

Rim Dan Tayar
- Rays TE37 Ori Japan 15 x 5.5JJ, Tayar Falken Azenis 165/50

Ruang Dalaman 
- Dashboard L2 complete meter, Stereng L2 Momo Walnut, Door trim L2, Seat L2 Mira J berserta sarung seat, Seat Belt Line Biru, 2 Piece Walnut, trim meter walnut L2, Arm Rest Kelabu KCar, Hand Brake Walnut, Tifana Ibu Anak

Gajet/Tolok Meter 
- Boost Meter Auto Gauge, Lan Meter Fizz, Auto Light

Unit Hiburan 
- Radio JVC Player, Twiter Carozaria Stand, Speaker Belakang Carozzaria 3 way

Luaran 
- Bodypart L2 Moderno Limited, Roof Rack L2 Daihatsu, Door Visor Mira 2 Piece L2, Parking Pole Moderno Manual, Door Garnis L2 Pistol, Side Skirt Daihatsu, Bumper Guard L5

Warna 
- Pearl White

Kepada pemilik-pemilik Mira L2 Moderno kawasan Kota Tinggi boleh berhubung dengan saudara kita Amie Kamal ini. Saya sertakan link Facebook beliau. Facebook Amie Kamal.


COMMENTS

BLOGGER: 2
Loading...
Name

#Event #Gallery #Garage #Info #MKCC #PowerUp #Teknikal #Terkini
false
ltr
item
Art Of Kei Car: Putih Itu Menawan Kancil Moderno Limited
Putih Itu Menawan Kancil Moderno Limited
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEip2WmzeVwkCXNsQ0n8jphPjq9BCWLLA6RJxK9YmnRjq48Wx4MCgMMgPERY3yeoBe-mxd84OR_gVb9dVpcyi07tg7wCWB6Ih-vuUYe8TYSczSf-ZjL72iMZqGFjQO7bgl5tcwLzo1-gmjA/s1600/_MG_4376.png
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEip2WmzeVwkCXNsQ0n8jphPjq9BCWLLA6RJxK9YmnRjq48Wx4MCgMMgPERY3yeoBe-mxd84OR_gVb9dVpcyi07tg7wCWB6Ih-vuUYe8TYSczSf-ZjL72iMZqGFjQO7bgl5tcwLzo1-gmjA/s72-c/_MG_4376.png
Art Of Kei Car
https://kcarloversmy.blogspot.com/2016/01/putih-itu-menawan-kancil-moderno-limited.html
https://kcarloversmy.blogspot.com/
http://kcarloversmy.blogspot.com/
http://kcarloversmy.blogspot.com/2016/01/putih-itu-menawan-kancil-moderno-limited.html
true
6270537898345132451
UTF-8
Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS CONTENT IS PREMIUM Please share to unlock Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy